luni, 20 septembrie 2010

Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti!



    Cu totii cunoastem expresia "Iubeste-ti aproapele" insa din ce in ce mai putini au inceput sa cunoasca adevaratul sens al acesteia.
    In primul rand, fraza completa, rostita de Iisus Hristos este "Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti!".
  "Domnul il iubeste mult pe pacatosul care se pocaieste si il strange cu drag la pieptul sau: „Unde ai fost copilul Meu? De multa vreme te astept!” (Sfantul Siluan)


  Iubeşte-ţi aproapele” este îndemnul, esenţă a religiei creştine.


  Sub diferite forme de exprimare, regăsim îndemnul în toate domeniile vieţii.
  Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi şi respectă-l cum ai vrea să te respecte el pe tine.

  Aici intervine problema majora. Am cam uitat sa ne iubim pe noi insine.
  Daca nu ne putem iubi pe noi, nu avem cum sa ii iubim pe cei din jurul nostru.
  Eu aşa văd iubirea aproapelui: renunţă la tine şi acordă-i atenţie lui, înţelege-l şi cât poţi
ajută-l indiferent de ajutor, roagă-te pentru el cum te-ai ruga pentru tine....

  Dar oare suntem toti in stare de acest lucru?In acest caz,experienta de viata isi spune cuvantul..la o varsta frageda nu putem decat sa ne vedem propriile nevoi si probleme.Am vrea sa ajutam , sa ne incredem incel de langa noi,insa de cele mai multe ori intervine teama.

  Cateodata ma uit cat de rai suntem cu noi insine, cum ne provocam singuri atata suferinta, si ma gandesc cu adevarat daca chiar vreau sa fiu iubita de astfel de oameni asa cum se iubesc pe ei insisi. Suntem intr-o lume in care pacatul, imoralitatea, si rautatea sunt prioritare. Sunt dezamagita, oare mai exista pe aceasta lume dragoste fara interes? Pentru ca la urma urmei, toata lumea isi arata adevarata fata. Mai devreme sau mai tarziu. 10,20, 5 ani sau o luna… tot si-o vor arata. Ma intreb acum daca mai avem de cine sa fim iubiti? Daca mai putem spera la o dragoste neconditionata? Acum, Caragiale intreba “eu cu cine sa votez?”, eu intreb “eu de cine sa fiu iubita?”
 Fiecare ne vedem de interesul propriu. Ceea ce nu este chiar rău, dacă analizăm mai bine. Dar, când pentru asigurarea satisfacerii interesului propriu călcăm în picioare orice considerent privitor la interesul celuilalt ori la interesul comun, ... este normal să ne revoltăm. Ne revoltăm numai când suntem împiedicaţi să ne obţinem avantajele dorite. Nicidecum nu ne revoltăm când drepturile altuia sunt atinse sau terfelite. Nu ne mai priveşte. Nu ne dăm seama că, acceptând astăzi încălcarea drepturilor aproapelui, mâine ne vom găsi în situaţia lui de azi. Tot fără să ne ajute cineva în apărarea drepturilor şi repararea nedreptăţii..
 Virtuţile creştine sunt: credinţa, nădejdea, dragostea, înţelepciunea, dreptatea, cumpătarea, bărbăţia, c
urajul moral, pacea şi fericirea.


 Exista un citat care m-a impresionat: "Eu nu spun te iubesc pentru ca am nevoie de tine ci spun am nevoie de tine pentru ca te iubesc."
 Acest lucru ar trebui sa il simtim cu totii. Nu iubi ca sa obtii ceva, nu face bine celui de langa tine asteptand rasplata. Fa-o pur si simplu. Gandeste-te mereu ca Dumnezeu iti da atat de multe lucruri bune si nu asteapta nimic in schimb.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu